torsdag 17 mars 2011

Vi tog en liten tur

Kul saker som barnbarnen säger spar jag på, det här är en: Jag tog en liten tur.

Natan, 3 år, hade smitit från farfar i affären och var lite moloken när jag hittade honom och sa till på skarpen vad jag tyckte. Han var nog lite skraj själv också och ångrade sig säkert, men det var en avväpnande kommentar han kom på, det gick inte att vara arg då. Jag tog en liten tur. Och i dag tog vi en liten tur. Med bilen.



Rätt fint utanför stan, vi började med Asköviken. Det är nog några veckor för tidigt än, men sen är det ett eldorado för fågelskådare där. Fågelarter är vi inte så bra på, men vi kommer tillbaka senare  och kollar talgoxar i alla fall, och stolpen med fågelholkar blev jag imponerad på - den skulle jag vilja kopiera på Stentorpet.

Strömsholm är alltid fint, dit kommer vi också gärna tillbaka till när snön är borta och det börjar bli grönt. Vi har så fina minnen från Strömsholm och har ofta gjort utflykter dit. Det roligaste minnet var nog när vi var med som dansare i en fullsatt musikföreställning en sensommarkväll på 80-talet. Det var nog rysligt vackert att titta på...

Sen kom vi till Hallstahammar för att kolla in Thore Skogmans plats. Men vi hittade ingen lunchrestaurang där runt torget så vi drog hemåt för en buffélunch på Wärdshuset Gaggeskagården - ärtsoppa och pannkaka.

Det var dagens lilla tur.                  



     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar