tisdag 22 mars 2011

Thaimat i kväll

När vi kommer hem från Stentorpet på eftermiddagen vill vi inte börja med att laga mat.

Ja, jag lagar ju i stort sett aldrig mat, har helt enkelt ingen känsla för matlagning, men Margareta vill också slippa ibland. Ibland blir det en matbit på stan, men oftast blir det hämtmat, Pizza eller Thai är väl det vanligaste. Och idag blev det Thai.
Pad Thai
Vi har ett favoritställe nere i snabbmatskvarteret. Där finns två thairestauranger, en sushi, en grekisk, en kinesisk, nån pizzeria. Kanske nån till, och en "riktig" restaurang finns det. En mexikansk är på gång, öppnar om några veckor. Hämtmat är mitt jobb så jag knallade ner till favoriten och beställde favoriträtten Pad Thai, stekta nudlar. Det brukar vi gilla.

Men det var inge' vidare idag. Konstigt att en snabbmatsrätt kan smaka så olika, och tyvärr för vår favoritrestaurang så är dom inte favoriter längre när dom misslyckades med den här maten. Dom hade slarvat med både råvarorna och tillagningen. Djungelns hårda lag gör att nästa gång går jag till den andra Thai-en.

Men samtidigt så är grabbarna (jag har aldrig sett en tjej där) så himla glada och trevliga på favorit-Thai:en så jag får väl se om dom får en chans till, eller om vi ska helt övergå till pizza. Favoritpizzerian som jag har alldeles utanför dörren, Prelaten,  har aldrig misslyckats, det är ett säkrare kort. Trevliga dom också.          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar