onsdag 30 mars 2011

Spin of Hope slog rekord

Sen några år tillbaka deltar många spinninganläggningar i ett årligt evenemang, Spin of Hope.

Några cykelentusiaster drog igång det här 2008 och "min" anläggning, Actic i Västerås, är också med nu, i år  med 10-12 lag och vi seniorspinnare var förstås också med med ett eget lag. 12 pers i laget cyklar en timme var från 7-19 och betalar 1500 kr per lag till Barncancerfonden, det är väl ett fint initiativ.

Jag kunde inte vara med i år, det var trist, men det blev fullt lag ändå och insamlingen (i hela Sverige) fick ihop över en miljon, det är rekord och en ökning från förra året med 20-30 procent.

Sen har cyklisterna ett utomhusarrangemang också, Ride of Hope, nån gång i sommar som också samlar in pengar till Barncancerfonden. Fint att cyklisterna är engagerade och jag ska läsa lite mer om det arrangemanget. Just nu när jag skriver det här har jag inte tid.

Men jag såg en intressant rad på den sidan om Tour de France, cykel från Köpenhamn till Paris. Jag hade en gång en dröm om att som pensionär cykla till  Paris, men jag kommer aldrig till skott - kan de där vara nåt att haka på? Jag får kolla när jag får tid att slå på datorn nästa gång om det kan vara nåt för mig - nu ska jag hem till barnbarnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar