tisdag 22 mars 2011

Lite rastlös ett tag nu

Jag skulle sprungit lite i Sala-skogarna men det är för blött och lerigt. En promenad går väl bra men inte så mycket mer.

Jag skulle behöva  elda lite skräp, men det är så mycket snö där vi brukar elda, så det får vänta några veckor.

Jag skulle behöva städa lite i snickarbo'n, men det är för mycket snö därutanför också. Och jag skulle behöva skotta bort snödrivorna utanför källaren, men det är för mycket - det orkar jag inte. Och törs inte heller för det kommer nog att rasa en massa från taket när som helst.

Jag skulle behöva montera en fläkt och en ventil. Komma igång med tilläggsisoleringen. Men jag är inte sugen.

Jag skulle behöva tvätta bilen, men det är väl ingen idé så här års - den blir ju smutsig så fort igen.

Tur att jag är lite lat till läggningen när det är så mycket jag ser som skulle behövas göras, men så lite som blir gjort. Men jag tar och kokar lite kaffe i alla fall - en kaffepaus behöver både jag och Margareta.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar