fredag 25 mars 2011

Jag behandlar inte alla människor lika

Jag insåg det idag efter tvättstugan. Unga tjejer kan jag inte säga nej till.

När tanterna tittar in i tvättstugan och lite näbbigt frågar "Är du färdig snart" brukar jag vara rätt vrång och i stället utnyttja min tid extra länge. Eller så får dom börja tidigare men då säger jag att jag struntar i städningen.

Ryggradslös men biter ifrån ibland
Men idag tittade det in en nyinflyttad rätt ung mamma och såg lite hjälplös ut. Hon hade lillflickan sin med sig och jag fick förklara det där med grovtvättmaskinen och hur bokningen fungerar. Men så frågade hon om hon kunde köra en tvätt direkt, och då gav jag mig direkt. "Javisst - det är bara att köra igång!" Ryggradslöst?


Men flickan hade 'misslyckats' under natten så det var akut läge. Så det är klart att jag inte kunde vara vrång den här gången, det blir annat nästa gång om en tant kommer och frågar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar