måndag 28 mars 2011

Gallupundersökning

Jag blev uppringd  av ett gallupinstitut i kväll och satt en stund och svarade på frågor. Inte förrän samtalet var slut kom jag på att vi har förstås Nix - får gallupinstituten ringa ändå? Det kanske dom får, och strunt samma den här gången, jag satt och svarade så gott jag kunde. Jag hade ju kunnat säg nej tack.

Men inte var det lätt - det  hade med spel och dobbel att göra. Och jag som aldrig spelar på lotto och sånt, vad kunde jag bidra med? Det blev "1 (=oviktigt)" och "Vet ej" på varenda fråga.


Visst kan jag, när jag tänker efter, några  fler spelbolag och fler speltyper också, men när nån ringer så där oplanerat så blir det inte så genomtänkta svar. Jag kom på Trisslotter i alla fall. Och Stryktipset har jag spelat på och några till kan jag nog också men så mycket mer är det inte.

Jag tror inte spelbranschen satsar så mycket på min åldersgrupp i fortsättningen efter dagens insats av mig. Utländska spelbolag? Ska man känna till några såna? Jag har på nytt blottat min okunnighet.          

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar