måndag 21 mars 2011

Bloggfri helg

Det bara blev så några dar, jag glömde slå på datorn. För nog finns det alltid mycket att skriva om.

Jag hade kunnat skriva om snösmältningen, sista gången för i år jag skottat av verandan. Kaffepauserna i solen, promenaderna på glashala byvägar.

Andromedagalaxen - Andromedagalaxen dominerar tillsammans med Vintergatan den samling av galaxer som...Ja, broddarna vi kör med för att inte halka skulle jag kunna skriva flera inlägg om. "Pensionärsvarning" hör jag ibland, men det är rent obegåvat att inte köra med såna. Takraset hos syster Gittan hade varit värt en utläggning - lät som ett riktigt åskväder. Kanske jag kunnat få till något om katterna också, och om hästarna vi mötte när vi gick till henne. Och skidåkarna ute på sjön. Skoteråkarna. Bråttom nu innan all snö försvinner.

Och den otroliga månen härom kvällen hade varit värd ett inlägg, vi pratade om den och om vårdagjämningen idag på astronomikursen. Jag hade kunnat skriva lite om neubulosor och galaxer också. Om Andromedagalaxen som är på väg att kollidera med Vintergatan i ryslig fart, närmar sig med 11 mil/sekund. Med den farten smäller det redan om några miljarder år. I pausen pratade jag med Sven om Wagners operor, där fick jag några vibbar och tankar vad jag skulle kunna skriva om,  det återkommer jag med och skryter om vid lämpligt tillfälle.

Ekorren som äter upp solrosfröna för våra talgoxar, lördagsutflykten till Gamla Staberg för en helgbuffé, med mera, med mera. TV-programmen i helgen man gillat och inte gillat.

Japan o Libyen. Sossarnas nya namn och Alliansens fem nederlag förra veckan skulle jag lätt kunna analysera.  Som om nån skulle bry sig, men ändå... Bandyfinalen utan VSK kommenterade jag på Twitter och fick både medhåll och mothugg - det är inte alla som förstår att VSK gör en bandyfinal lite festligare.

Nä, inte beror det på brist på ämnen om det blir en lucka ibland på bloggen. Det var ren lathet den här helgen.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar