måndag 14 mars 2011

Bästa köp jag gjort på länge

Jag är såld - min Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro var det bästa jag köpt på länge.

Om jag valt bästa pris och bästa abonnemang har jag ingen aning om, det kanske finns bättre mobiler också, Det bara blev det som det råkade bli med den här, det var inte ens riktigt planerat. Men när det här abonnemanget går ut om två år ska jag vara lite mer på hugget och jämföra, men det här blev bra ändå. Nu har jag haft mobilen i två månader och börjar kunna den riktigt bra.

Det där med appar var obegripligt först, men det är ju helt enkelt suveränt. Visst är det bra om man kan ringa med en mobil också, men det är ju programmen som är det roliga. Och det finns hela tiden nya att ladda in, och jag letar hela tiden nya som jag kan prova.

Margareta blir väl lite irriterad mellan varven när jag bara sitter och knappar på telefonen, men nu har jag lärt henne en hel del, så hon sa nyss: Jag måste nog ha en sån där jag också. Det var när vi kollade in den senaste appen från Coop som till och med hon blev imponerad. Coop-appen ska vi köra ofta när vi är och handlar.


Vad ska vi ha för mat till i kväll?  Lätt som en plätt:  titta in i Coop-appen och få ett bra förslag på något gott, kanske rentav Dagens rätt duger, eller sök bland dina egna recept du kommer åt dom också. Eller följ matlistan du har förberett, det går också. Och man har förstås också koll på hur mycket pengar man har kvar på kontot, om det blir löjrom eller falukorv.

Text-TV är en av de mest nedladdade apparna, snabbaste sättet att få nyheter och appen med stjärnbilderna, Google Sky,  gillar jag också lite extra. Och väder-appen med många fler. Jogtracker.

Ett spel har jag också laddat ner, Hamster Homie, men det var för svårt för mig, jag kommer ingen vart. Det får jag låta något av barnbarnen hjälpa mig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar