tisdag 22 februari 2011

Träningsrapport vecka 8 2011

Ja, jag återkommer med en slutrapport senare för den här veckan, stora saker på gång.....

Men så här långt har träningen nästan legat i träda alltför många veckor nu, jag har haft tankarna på annat håll. Men trots det är jag inte orolig, jag blev bra grundtränad på löpbandet under december och januari.

Idag gick morgontempen över minus tio - 9,4 grader kallt, helt OK för en joggingrunda. Jag testade min Jogtracker för första gången på riktigt, en app i mobilen, och den fungerade ju riktigt bra, så nu får jag rundorna uppmätta väldigt exakt. Lite väl exakt kanske, jag brukar ofta höfta till längderna och rundar konsekvent av uppåt, men det är det väl slut på nu antar jag.. Och en del saker är jag lite osäker på, jag ska fråga Lasse som tipsade mig om Jogtracker.

Så provade jag också Videofy idag för första gången, så rundan tog lite längre tid än vanligt. Med lite frusna fingrar ska man trycka på dom rätta knapparna, och inte såg jag så bra heller så det var lite fipplande ett tag innan jag kom igång. Här nedanför visar jag min första film, rätt stark om jag får säga det själv. Med det här systemet visas en liten reklamfilm först, så för reklamallergiker gäller det att blunda 5-10 sekunder först. Och cineaster kan gärna fortsätta att blunda ytterligare 35 sekunder. En skön morgonrunda var det i alla fall.

  



   

2 kommentarer:

  1. Vill bara skicka ett uppmuntrande ord och ett tack för dina fantastiska betraktelser i blogg och bild. Ett mycket uppskattat tillhåll för bl.a. nyblivna tvåbarnsföräldrar med en sällsynt stund i kaffesoffan till övers. Keep on blogging! //Andreas

    SvaraRadera
  2. Det är bara att höra av dej om du har några frågor... Mer filminspelningar vill jag se, gärna nån från spinningpasset du har på Onsdagar.
    //Lasse

    SvaraRadera