måndag 14 februari 2011

Melodifestivalen 2011

Två deltävlingar klara och rubrikerna känner man igen - "uselt - katastrof" och sånt. Lite överdrivet, va?

Det är ju inte så allvarligt, lite show med ett tävlingsmoment som inte alla tar så allvarligt, men viktigt för några. Jag tycker det är rätt trevliga program med proffsiga programledare. Mellansnacksmanus är ibland lite krystade och sketcher och sånt är väl inte alltid så klockrena, men vadå, det är ju bara lite show.

Kanske lite långdraget med sex program för att till slut få fram en finallåt, men vi brukar ofta kolla alla sex programmen så det är väl OK det också. Men jag har svårt för dom där svart krigsrubrikerna med "Uselt". "Lite som vanligt" tycker jag.

Musiken då? Lite som vanligt det också. Några låtar är skapliga, nån riktigt bra och andra är sämre. Men så ska det väl vara? Och här är det solklart att det generationsskillnader. Låtar går till final som jag inte tycker låter nånting, medan 'mina' låtar kommer sist ibland. Som i lördags, jag tyckte Bettans låt var rätt fin - sista plats! Annars var Brolle favoriten, bra att klara sig ensam på scenen utan dansare.

Men i morse kom jag på mig att gå och nynna på "Oh my god" så The Moniker gjorde kanske störst intryck på mig.

Och på lördag sitter vi nog och kollar nästa deltävling - Linköping var'e visst. Men vi tar det inte så allvarligt om inte bästa låten vinner.                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar