lördag 29 januari 2011

Välkommen till Västerås, Rocky

Väntar på bussen till Västerås
Rätt smart av Martin Kellerman och Rocky att dra ut på vischan ett tag, och Västerås var ett bra val. Det kan inte vara nyttigt i längden att gå på Söder och dra mellan krogarna.

Han har flyttat upp på Berget alldeles här i krokarna, det var lite spännande. Nu får jag lov att följa Rockys äventyr lite bättre, kanske det dyker upp några miljöer jag känner igen. Och varför inte, kanske man nångång tom kan få syn på en luggsliten panschis på en parkbänk i bakgrunden nånstans matandes sina duvor. Det skulle ju bli mitt absoluta genombrott i finkulturen.

Som serieläsare har jag några favoriter, och Rocky hör absolut dit. Jag följer honom ofta i DN:s webb-tidning, hans funderingar är ju obetalbara även om han och hans kompisar nog inte lever ett så hälsosamt liv där på Söder. Kanske några av hans kompisar också skulle behöva ut på landet ett tag.

Några av hans fans är nervösa nu ser jag, kommer serien att hålla kvaliteten? Det gör den säkert, jag gillade hans fyndiga analys av att bosätta sig på ett berg, "Köp högt och sälj lågt", för att gardera sig för en osäker framtid när polarisarna smält. När havsytan stigit 8-10 meter kan det vara fint att bo rejält högt.

Så välkomna till Västerås Rocky och hela gänget och sätt fart på stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar