onsdag 19 januari 2011

Spinning för seniorer

Motion är nyttigt och inte minst spinning är en bra träningsform för oss äldre. Man sitter på sin cykel och "plågar" sig så mycket eller så lite man själv vill. Är man trött en dag kan man maska lite och är man piggare tar man i lite mer.

Jag var lite seg idag på seniorspinningen hos Actic så jag maskade nog lite, men jag missar inte i onödan vår onsdagsträning, den är prioriterad och nästan helig. Idag var det fullsatt, och jag var som vanligt sist där. Ska jag inte bli utan plats nästa onsdag får jag nog gå upp lite tidigare, men jag har blivit så morgontrött på sista tiden. Blir det bättre nu när våren kommer?

Efter spinningen dukar Actic upp kaffe och smörgås så vi kan fika och surra en stund, inte minst viktigt för att det ska vara kul att träna och extra kul för mig som annars alltid sköter min träning mol allena i joggingspåret. I dag hade vi fotbollsresan i vår till Leicester att prata om. Vi är 16-17 stycken på listan, och nu har jag betalt in mina 3500 till den självpåtagne reseledaren.

Så avslutas det hela i bastun där diskussionerna fortsätter, men idag var det lite väl ljudligt där. Knökfullt i bastun och så högljutt som mitt i det värsta vattenfall. Jag fick lov att  luta mig tillbaka för mig själv och bara njuta av värmen, fint det också. Det enda jag med min dåliga hörsel råkade uppfatta var några av gubbarnas förhoppning att några italienska damfrisörskor skulle vara på konferens på vårt hotell samtidigt som vi är där vad dom nu menade med det. Jag kommer nog att klippa mig hemma i Klippstugan som vanligt.   

Till allra sist kan dom som har tid t.o.m. krydda förmiddagen med en stunds extra eftersnack i vilstolarna i omklädningsrummet, men jag skippade det idag. Så är det på mina onsdagsförmiddagar.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar