måndag 3 januari 2011

Nix-telefon

Jag har förstås NIX telefon så det är inte många telefonförsäljare som ringer numera. Men firmor där man är kund får ju ringa i alla fall, så både Tele2 och Telia ringer ibland om mina abonnemang, men det är rätt OK. Även om Tele2 har ringt lite väl ofta nu ett tag.

Det verkar vara OK också att ringa och fråga om samhällsfrågor, jag kan inte reglerna, men jag har fått ett par såna samtal nu senaste dagarna, och det är väl OK det också för mig.

Förra veckan fick jag frågor om vad jag tyckte om läkarvården - lasarettet, landstinget och läkarstationen. Massor av frågor men jag orkade inte riktigt lyssna, svarade  nog lagom  på lite väl många frågor. Jag har som tur är så lite kontakt än med sjukvården så jag hade inte mycket att klaga på. Lagom och ganska nöjd  svarade jag mest.

Så i kväll ringde en tjej och frågade vad jag visste om 112. Om jag visste att det var larmnumret. Vilken tur, det visste jag, men sen ska man ha åsikter också, informeras det tillräckligt om det numret - vad ska man tycka? Lagom och ganska nöjd  lät bra. Att numret är samma i hela Europa visste jag inte så de var rätt bra att hon ringde.

Men strax efter ringde Tele2 igen - säkert tredje gången på nån månad, och jag bara säger Nej tack,  jag ska inte ska ha fler TV-kanaler - tvärtom är det dags att plocka bort det mesta, jag klarar mig med SVT1 o SVT2.
Och 6:an med Simpson förstås.

Nu har det varit lite väl mycket ringande, tur ändå att vi har NIX och slipper de flesta samtalen. Men till 112-tjejen lovade jag att hon skulle få ringa igen, hade hon fler frågor om 112 eller vad vill hon fråga om nästa gång?      

1 kommentar:

  1. Vi har samma problem lägger man ihop alla firmor man är kund hos så blir det väldigt mycket ringande. De ser dessutom till att ringa på kvällarna när man är hemma och inte vill bli störd. Numera kollar jag innan jag blir ny kund hos någon om det går att spärra reklam. Det går att göra hos telia men de har gjort det så krångligt att ingen ska orka. Det är många (bla äldre som kanske inte riktigt har koll som blir "lurade" till onödiga beställningar. Min pappa gjorde några sådana hos just Telia.

    Jag tycker nästan att det är ännu värre med all pappersreklam som skickas hem. Efter tre veckors semester hade vi fått tre brev/kort från Telia med erbjudanden men det är ju inte så miljövänligt och jag som kund får ju betala. Pappersreklam har jag inte hittat någon möjlighet att stoppa hos Telia.
    /CJ

    SvaraRadera