lördag 1 januari 2011

Änglagård 3

Efter nyårskonserten idag tog vi en promenad ner till stan för att titta på bio.

Det är lite högtidligare att se film på bio än hemma i TV-soffan eller på datorn, men det blir nog inte oftare än två tre gånger om året. Idag såg vi Änglagård 3.

En trevlig film som var kul att se med fina sommarbilder. Man ser redan fram mot sommaren som säkert blir alldeles för kort, och filmen var tvärtom möjligtvis lite för lång. Man bör väl ha sett "ettan" och "tvåan" för att förstå den rätt, och nog kommer det en "fyra" senare, det var ju ovanligt tydligt grundat för en ytterligare fortsättning.

Som pensionär kan man ju aldrig vara riktigt nöjd, och det värsta med att se film på bio är popcorn-ätarna. Hade jag varit ung kanske jag också hade setat med en gigantisk popcornkartong och smackat och skräpat ner, men det här kom efter min tid, så då har jag väl rätt att säga "usch och fy". Vi hade ett par bakom oss som tuggade ljudligt och inte luktar det gott heller när det är någon annan som äter. Och just dom här skrattade hela tiden på fel ställe så nog var jag lite irriterad.

Popcorn är annars gott, men bort med det från bion! I England är det ibland förbjudet och det vore väl inte så farligt att begränsa det lite här hos oss också. Kanske mindre kartonger åtminstone.

Det får vara hur det vill med det, jag är snart tillbaka på bion. Svinalängrna vill jag se och snart kommer t.ex. Glada Hudik-filmen, Gyllene Knorren (barnfilm så jag får väl locka med nåt barnbarn) och nya Åsa-Nisse måste jag också se. Med eller utan popcorn-ätare.              

1 kommentar:

  1. Då kanske jag ska se den filmen ändå. Den fick ju väldigt dåliga recentioner, men proffstyckarna ska man inte lita på.

    SvaraRadera