onsdag 8 december 2010

Gyllene knorren

Det är klart vi följer julkalendern varenda morgon, både Margareta och jag. 7.15. Rätt spännande.

Jag tror Ellen hade dom här böckerna i högläsningsläxa en gång, jag känner igen storyn. För inte har jag väl läst böckerna själv?

Intressant att det var ett ett väldans twittrande om julkalendern direkt idag, det där med nervöst rökande dagisfröknar var lite känsligt. Det är lite kul att det nästan varje år blir reaktioner, vänstervridet - för lite tomtar - grått etc, men i år har jag inte sett så mycket reaktioner, den är väl rätt snäll i år, kanske?

Vi följer den i alla fall (utan att öppna luckor), men vad tycker ungarna? Vi träffar alla barnbarnen i helgen, jag måste komma ihåg att fråga dom.

Vilken var bäst? Det frågar dom varje år, och jag kollade nu hela listan från premiäråret 1960, och det är många jag helt glömt, men dom som jag gillat bäst var nog Sunes Jul och Håkan Bråkan. LasseMaja och Pelle Svanslös var några andra höjdare, men Gyllene Knorren är bra den också - jag växer aldrig ifrån julkalendern.

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar