tisdag 16 november 2010

Vart tog Börje vägen?

Det är 13 lägenheter i vår trapp. Bara en barnfamilj sen är det singlar och par. Och ett par har hund. Men nu är det tomt hos Börje.

Några i trappen är lättpratade och andra är mer tysta, rätt normalt förstås. De flesta är i vår ålder. Börje pratade jag ofta med så det känns konstigt att han bara är borta. Han var äldre än han såg ut, det vet jag, och sista tiden tyckte jag han såg lite sliten ut, men jag hade gärna sagt "hej då" till honom.

Ett par lägenheter om året byter folk så vi har väl snart bott här längst.

En märklig sak med vår trapp är Alexandra. Ja, hon bor inte här men hennes kompis Maria flyttade i våras in här. Alexandra är damfrisörska och klipper Maria, men även Margareta, Och även Rigmor under oss. Och även Kerstin under henne! Det finns hundratals damfrisörskor i stan men i vår trapp går fyra tjejer till samma Alexandra. Det tycker i alla fall jag var märkligt.

Och snart flyttar nån ny in efter Börje. Nån i Alexandras kundregister?                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar