torsdag 18 november 2010

Jag letar efter en snygg bärbar PC

Jag tog en elektronikrunda idag, jag hade rätt lugnt efter att veckotvätten var klar. ElGiganten och Media Markt har två jättebutiker nästan vägg i vägg på Erikslund i Västerås.

Det är möjligt att det är ett manligt fenomen att vanka runt bland elektronik, och jag tycker det är rätt kul ibland. Det finns ju så otroligt mycket grejer och jag har nog ständigt en lista på prylar för minst 25000 som jag skulle vilja ha. Frestad att köpa men jag har lätt att avstå också. Jag fönstershoppar.

En ny bärbar PC är väl det mest angelägna, vi har bara tre PC:s och nu när Margareta slutar jobba behöver vi nog en till, två per man är väl lagom? Men det är lätt att se att fast det finns så otroligt många modeller så har nog tillverkarna glömt bort den här kategorin kunder. Och jag håller med, det är ont om snygga PC:s, de flesta är svarta och lite trist fyrkantiga. Och det är nog så att kvinnor har lite andra krav, inte bara gigabyte och megaherz. Jag förstår rätt bra vad hon skulle vilja ha, men jag har inte hittat nån som riktigt skulle passa. Så jag kommer behöva fler elektronikrundor.

Båda butikerna hade gott om personal som hela tiden ville hjälpa till och jag frågade lite, men jag var en dålig kund i dag. Det enda jag kostade på mig idag var en kabel för 49 kr.

Till sist hamnade jag på Coop Forum, och bara ett obs i kanten var att där kostade samma kabel bara 39 kronor. "Det är dumt att betala för mycket" brukar ju ElGiganten säga.  
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar