fredag 12 november 2010

En bra start på dagen

Se hela bildenRuggigt ute, fortfarande småförkyld och inga förpliktelser på lut. Rätt skönt att ta en stund med en film på datorn.

Voddler har nog långt kvar innan det blir riktigt bra och populärt, men med min filmsmak räcker det bra, det finns några tusen filmer att välja mellan.

Bäst gillar jag dom där gamla filmerna, men  nog är det så att svenska filmer från 60-talet är ruggigt dåliga. Dom senaste jag kollat är t.ex Här kommer bärsärkarna med Carl Gustav, Sånt är livet med Anita Lindblom, Under ditt parasoll med Sven Ingvars och sånt. Och idag blev det Blondin på skojarjakt med Margreta Sjödin. Knappast några mästerverk.Tramsfilmer som man kan snabbspola sig igenom, men dom är ju gratis på Voddler och det är kul att kolla in dom där gamla miljöerna i alla fall och bilarna.

Men det finns bättre gamla bra filmer också, Humphrey Bogart, Spencer Tracy, Fellini tex. Och skräckfilmer för den som gillar det Och deckare. Tecknat för barnbarnen - ja en och annan Lucky Luke har jag kollat själv.

Och så finns det ju nyare filmer som man kan betala för att se, men några tusen gratisfilmer räcker bra. Jag ska bara höja nivån lite och titta på filmer med lite högre kvalitet. 60-talsmusik blir bara bättre med åren, men det gäller långt ifrån alla 60-talsfilmer.
  

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar