torsdag 25 november 2010

Årets julklapp - surfplattan

Det var väl knappast oväntat, det var precis vad jag trodde i alla fall.

Och jag kommer att köpa en, helt klart. Jag har redan kollat lite lätt på det som än så länge finns, och visst ska jag ha en sån, Nån gång. Men jag väntar i alla fall över julen.

För dom är för dyra än så länge. Tre fyra tusen och uppåt. En kassaskåpssäker gissning är att dom kommer att bli väldigt, väldigt mycket billigare väldigt snart. Halva priset? Billigare ändå? Troligen.

Vår första platt-TV kostade 13.000. Nu tre-fyra tusen. Vår inspelningsbara  DVD kostade 5.000. Nu en-tvåtusen. Så där har det ju varit med all elektronik hittills, så blir det med surfplattan också. Flera gånger bättre och flera gånger billigare om man väntar ett tag.

Men det är klart - det är kul att vara först också....      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar