måndag 22 november 2010

AC Milan - ett av mina favoritlag

Vi som gillar fotboll har alltid några favoritlag som vi håller på lite extra. Några har slumpen gjort att man börjat gilla, andra är mer logiska. Som AC Milan tex. Silvio Berlusconis Milan.

I deras "Hall of fame" hittar man två svenska spelare, det är väl orsak nog att hålla lite extra på Milan. Nils Liedholm och Gunnart Nordahl. Men på deras tid kunde man ju inte se några matcher på TV, det kan man nu.

Två lördagskvällar i rad har TV10 visat Milanmatcher. Mot Inter förra veckan och nu Fiorentina. Vinst i båda matcherna efter mål av Zlatan. Fullsatta läktare sena lördagskvällar, vilka matcher!

Jag får nöja mig med att kolla sånt här på TV, det är nog inte lätt att få biljetter till såna här matcher. Biljetterna kostar mellan 500 och upp till 2500 kronor men det finns också biljetter för under 20 kronor! Dom billigaste kan man ju fundera vad det är för nåt, men det svåraste är nog att över huvud taget få tag på biljetter. Nä det blir allt TV-soffan som vanligt för mig. Stämningen kan man inte uppleva, men man ser ju matchen allra bäst från TV-soffan. Zlatan har mycket kvar innan han platsar i deras Hall of Fame, men han är på god väg. Så här gjorde han i lördags, det såg jag alldeles tydligt:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar