måndag 25 oktober 2010

Veckan startade med ett hårt spinningpass

Måndag morgon kl 8.15 har Actic ett spinningpass, antagligen tänkt som en bra start på arbetsveckan för folk i  farten. Som jag t.ex, så jag var med där idag. Vi var bara nio som spinnade - spann - vad säger man - trampade? men jag blev lika trött ändå.

Ny coach, riktigt tuff, klart hårdare än dom som kör seniorspinningen, men det här ska jag fortsätta med så ofta jag kan, jag hängde med rätt bra fast vi nog stod och trampade mer än vi satt på sadeln. Tufft, men nu mår kroppen bra.

Jag hade hoppats att bastun skulle vara klar i dag men "tji fick jag"! Ombyggnaden av Kristiansborgsbadet var alldeles nödvändig men skulle varit klar i september. Sen hörde jag vecka 41. Sen sa dom 42. Och i fredags sa dom "På måndag". Det är idag det. Men det var inte klart. Jag får se på onsdag då jag är där på spinning igen. Då måste det vara klart.

Vi som tränar där på gymmet och i badet är så tacksamma för ombyggnaden att jag knappt hört nån klaga över förseningarna och våra provisoriska duschar, men nu börjar det likna "Macken" eller "Tödde och Mödde". På hemsidan ser jag bara att dom öppnar "inom kort" och hänvisar till Lögarängsbadet, bara det att där renoverar dom också och har också blivit rejält försenade, vecka 51 såg jag någonstans att allt skulle vara klart där.

Det är kanon att kommunen rustar upp baden, men det inte så dumt att hålla tidplanerna!          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar