måndag 13 september 2010

Arbetshelg igen

Det är kul att få hjälpa till. Och nybygget i Krisslinge Park jobbar jag gärna med.

Hela freda'n och hela sönda'n var det jobb från morron till kväll. Carporten SKA bli färdig innan vintern. Och det blir den.

Men det är otroligt så mycket jobb det är även på ett så pass litet projekt som en carport. Jag förstår om husägarna Andreas och Elisabeth ibland känner att det aldrig blir klart, men det blir det. Nu är taket på och väggarna är klara till 90%, jag är riktigt sugen att göra några dagsverken till för att bidra till dom återstående procenten.

Jag har ett (oförtjänt!) rykte om mig att inte vara så noga med detaljerna så jag var lite orolig att jag inte skulle få hjälpa till så mycket som jag ville, men det har gått bra och jag kan t.o.m. komma med några råd ibland. Riktigt kul att bygga.

Det värsta att det smittar, nu har jag blivit lite sugen att köpa hem bräder till Stentorpet också och bygga nåt där också, jag har haft ett projekt i bakhuvudet så länge. Vi har några kvadratmeter tillgodo på vår friggebod som är alldeles för liten. På sex kvm har vi snickarbod, verktyg, redskap, trädgårdsgrejer, och förråd. Nya gräsklipparen ska in där och högtryckssprutan och motorsågarna.  Det är bara jag som hittar där i röran. Vi kan bygga 9 kvm till utan bygglov, men den är som synes lite väl enkelt byggd, den har gjort sitt. Det får bli rivning och en helt ny friggebod. Då får jag nog in cyklarna också.      

Men ROT-avdrag är ju meningslöst, det är ju jobbet som är det roliga - aldrig i livet att jag skulle ta dit en sníckare att bygga. Det är resan som är mödan värd. (Bra sagt. Var får man allt ifrån?)

Ritningen är i princip klar, nu ska jag bara leta fram hammarn och sågen som jag vet ska finnas där i röran i snickarbon.              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar