onsdag 22 september 2010

Akromegali

Till sist har även jag läst Emelies blogg där hon berättar om sin mammas, Annika Holmquists, sjukdom Akromegali och avstängning från Försäkringskassan. Nu måste mamman sälja sin lägenhet för att kunna få socialbidrag.

Det var ett välskrivet och skakande dokument. Ska jag var snäll kan jag säga att i alla system kan någon råka illa ut ibland och bli orättvist behandlad, men Annika är ju korrekt behandlad enligt Försäkringskassans regler som Alliansen vill ha det. Det här är medveten Allianspolitik som halva folket röstat på att det är så här dom vill ha det. Det är bra att försöka få folk som kan jobba tillbaka till arbetet, men ingen ska behöva ha det som Annika i det Sverige som jag ska trivas i.

Lika eländigt är det att Alliansvänner(?) gav sig på Emelie med råa, anonyma, påhopp i hennes blogg. "Kränkande och osakliga" skriver hon själv, så till sist fick hon stänga sin kommentarfunktion. Hon är väldigt duktig att skriva, underfundig, smårolig. Fortsätter hon att skriva ska jag gärna följa henne i fortsättningen även om jag inte är så drabbad av PMS som hon. Men jag gillar också ost och tycker också, som hon, att folk i allmänhet skulle vara mer snälla.

Nä, Alliansen kom för lindrigt undan i valrörelsen med deras utförsäkringspolitik. 40.000 till de närmaste åren. Det finns många Annika Holmquist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar