torsdag 19 augusti 2010

Rätt skönt med ett dagsregn

Jag har alltid nåt att göra här på Stentorpet och innejobbet har blivit eftersatt den här fina sommaren. Då är det skön med ett dagsregn och vara inne och greja med gott samvete.

Margareta ville nog att prioriterade ordningen i mitt lilla rum, men det var roligare att ställa iordning mitt kursmaterial för min nya kurs i höst, "Sociala medier Webb 2.0" eller "Häng med på nätet" som vi också kallar kursen. Hos Aktiva Seniorer i Västerås. Jag blev rätt nöjd med upplägget.

Det har varit dåligt med anmälningar till kursen, men sista veckan har det släppt, nu blir det två kurser med seniorer som ska lära sig blogga, twittra och Facebooka och rent allmänt ta plats på nätet. Jag förstår att många är lite skeptiska, men det här ska gå bra och kommer att bli  kul.

Och Seniorerna i Västerås ligger i framkant, den här kursen annonseras som Nyhet runt om i Sverige, men i Västerås är vi nästan ensamma. Studieförbunden är tagna på sängen, dom kommer nog till våren. Och det är en bra kurs, det kommer ju nytt varje år så så länge jag kör kurser för Seniorerna ska jag nog hålla mig till den här kursen som jag skrev ihop igår. Möjligen lägger jag till Flutter om folk tycker Twitter tar för lång tid.          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar