fredag 27 augusti 2010

Morgonstund med bloggar och nättidningar

Det är kul att sitta en stund på morron och bläddra i bloggar, tidningar och Twitter, och kanske skriva en rad själv också. Kommentarer i bloggar och på tidningssiterna är också kul att skumma igenom. Men det skrivs ju så mycket så man kan just bara skumma. Och även mina Twitterinlägg rullas upp på siter som tex DN och andra. Det är kul att delta.   

Och nu har jag alltså skummat runt ett tag, mest läst om valet - håller med om en del och tycker några skribenter är lite klent utrustade mellan öronen - som vanligt alltså.

Alliansens valmanifest i går var mest skatter inte mycket nytt, men det räcker väl för dom trogna och kanske en del vankelmodiga också - vem vill inte ha lägre skatter så kan man klaga på neddragningar och tåg som står senare. Det jag tyckte var OK var den höjda pensionsåldern till 69 för dom som vill och kan. Men då måste man göra mycket mot åldersdiskrimineringen också så vi gamlingar inte bara tar plats på yngres bekostnad. Jag åkte ut vid 60 och inte tror jag nån vill ge mig ett jobb. Eller..?

Mona Sahlin var lugn och svarade bra på frågorna i går som lite för mycket handlade om skatter. Hon får förstås reflexmässig kritik av motståndarna i kommentarerna. Inget konstigt. 52% i AB gav henne ett minus, dom flesta hade säkert inte ens sett programmet. Och någon kommentar kallar henne kriminell, vad skrivs i kommentarer som AB inte tar in? Och hur går snacket i kafferummet? "Kärringen" brukar många skriva i sina kommentarer och menar inget positivt, hånler, tantig....  Hon får inget gratis. Jag tycker att hon är bra.

Jag kommer nog att se alla partiledarutfrågningar. Absolut Jan Björklund som står närmast på tur, hans pekpinnar gör mig galen. Hoppas dom har bra frågor till honom och sätter honom rejält på plats. För hans politiks skull alltså, inte för hans person - han ser väl trevlig ut annars kan tänkas. Och så är det visst FP som dom Rödgröna ska försöka charma om det blir en Rödgrön minoritetsregering, sa Mona. Mycket att tänka på.  

Valrörelsen rullar på och jag hänger med i gryningen hemma i stan.  
         

          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar