torsdag 15 juli 2010

Tekniska problem

Jag är 100% säker på att tekniken kommer att fungera enklare i framtiden.

Den kommer att vara många många många gånger mer avancerad än i dag, men inte kommer man att acceptera det strul som man alltid har nu. Jag tänkte på det idag när jag skulle byta mitt modem hemma i stan.

Tele2 hade skickat oss ett nytt som behövs för vår ökade hastighet på bredbandet, och det gick rätt enkelt att byta, men alla dessa sladdar..... Dom kommer våra barnbarn att slippa i sinom tid. Och allt fungerade efter några omstarter, både IP-telefonen och bredbandet. Ja hastigheten hade inte ökat, men det tänkte jag ringa dom om senare när jag hade bättre tid.

Så skulle jag bara surfa runt lite medan tvättmaskinen gick färdigt så jag kunde åka tillbaka till Stentorpet, men nog f-n skulle det börja krångla. Tvärnit, nätet var dött, telefonen likaså. Jaha - jag bytte några kablar, jag startade om några gånger , kopplade bort telefonen etc etc. Men mitt nya fina modem blinkar inte grönt längre

Och inte hade jag tid att i sommarvärmen ägna flera timmar åt att rycka i kablar och svära - det får vara tills lusten kommer tillbaka och jag får tid att åka hem igen och fixa till'et. Men nu har jag varken Internet eller telefon hemma i stan. Jag får hålla mig kvar här på Stentorpet, där är all teknik OK för dagen.

Tänk så skönt för kommande generationer att slippa allt strul. Eller blir det inte så?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar