lördag 17 juli 2010

Så har vi varit på Möklintaveckan igen

Det är tradition, kanske inte sommarens höjdpunkt, men det liksom hör till att ta en sväng till Möklinta i juli.

21:a året, och nog har vi åkt där i 15 år, tror jag.  Förr höll det på en hel vecka, men nu är det bantat till en helg, det är väl svårt att få besökare så många dar förstås.

Det mesta är sig likt från andra år, hantverk, folkdans, kobingo etc. Det vi aldrig missar är att äta en kolbulle vid kolmilan - 35 kr, billigt. Och idag blev det kaffe vid Gammelgården också. Med underhållning av Kravatterna från Heby.

Så har dom ofta någon etablerad artist också, i år Susanne Alfvengren.Och en himla massa annat - magdans tex med "prova på", det missade jag. Jag kan nog svänga rätt bra med kaggen. Yxkastning såg också kul ut, finalerna var igång, men där hade jag inte haft en chans, dom som var kvar var jätteduktiga, hade bara 4:or och 5:or, jag hade nog knappt träffat tavlan.

Så nog kommer vi tillbaka till Möklintaveckan nästa år också och då borde vi vara med på lite fler aktiviteter.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar