fredag 30 juli 2010

Problem med getingar och en liten kattfröken

Vi har alltid getingbon på två ställen på huset, och så några ute på tomten, bl.a. i snickarbon.

I snickarbon kan dom få hålla på, men dom där på huset är irriterande, och dom som bor där fick sig en omgång med Radar för nån vecka sen, och det var rätt effektivt. Jag har inte sett dom sen dess.

Men dom som bodde i boet utanför Margaretas rum har på något mystiskt sätt hittat en väg in i hennes rum. Den senaste veckan har några överlevande getingar tagit sig  i hennes rum och ligger titt som tätt kravlande på golvet. Säkert 25 stycken har vi tagit livet av, men hur kommer dom in? Ett mysterium!

Tills idag. Vi hittade ett hål bakom en list där det väl finns en springa ut till getingboet. "Byggfusk" säger Margareta, "precis vad jag trodde". Helt fel, bara olyckliga omständigheter, säger jag, men tur att vi hittade hålet. Och nu har jag tätat med silikon och är lite spänd hur det ska se ut i morgon - nu ska hon väl inte fått fler ovälkomna nattliga besök.

Och så är det vår kattfröken, vad ska man göra? Hon sitter på kvällarna utanför dörren och bönar och ber att få komma in, men det är omöjligt - sonen har allergi! Jag törs knappt öppna dörren på kvälllarna! Men nu har jag sett att hon har ett nummer i örat - finns det nåt register? Det ska jag kolla i morgon. Och det är väl ingen panik än, rätt varmt och gott om möss, men nog skulle jag vilja släppa in henne.  

          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar