lördag 26 juni 2010

Midsommardagen och är helt utslagen

Ja, inte beror det på så speciellt hårt härjande igår, tvärtom var det rätt lugnt.

Men vi var mycket folk här, 10 vuxna, 6 ungar och en hund. Så det blir rätt surrigt och det tar på en gammal man. Så idag ska jag unna mig en tupplur nu efter lunchen.

Vi gjorde en egen midsommarstång i år .Vi brukar åka iväg till en festplats annars för att dansa, men det här var en bra förändring, mycket roligare. Ellen var musikansvarig och fixade en bra spellista på Spotify, sen drog vi på högtalarna i botten så hela grevskapet kunde dansa med i "Små grodorna" och "Tre små gummor". Trådlösa högtalare ute i trädgården var en bra investering.

Efter kvällsmaten hade vi 50-60-talsmusik på Spotify och ordnade spelhall i pergolan där Margareta och jag tog en övertygande seger i det allmänbildande Sverige-spelet där vi bl.a. fick lära oss att 27/7 heter "Sjusovardagen", den ska vi fira i sommar. Men i "Så kan det låta" fick vi stryck efter noter, och sen var myggen mätta och belåtna så jag kunde gå i säng rätt tidigt.

Men jag är trött ändå. Nu tar jag en tupplur!

  

1 kommentar:

  1. Tack för att vi fick fira tillsammans med er! Familjen MItts med hund :)

    SvaraRadera