tisdag 1 juni 2010

Examen på lördag - Stockholm Marathon

Träningsperioden börjar alltid i december, 26 veckor före loppet. Men i år övergick den snabbt till att mer vara träning för armarna, snöskottning dagarna i ände, löpning fick stå tillbaka. Nu är det upp till bevis.

Trots mindre löpträning är nog formen tillräckligt bra, hoppas jag. På morronjoggen idag hittade jag en bra lunk som jag säkert kan hålla 20-25 kilometer åtminstone så får jag väl gå en del på slutet. Det blir säkert bra.


Med mina snöskottarmuskler funderar jag på att springa i linne den här gången. Då imponerar jag säkert på "Stockholms unga damer och koketter" om dom nu fortfarande flockas i stan som Evert Taube skrev. Men nytt personligt rekord blir det väl knappast om jag inte gör som en känd Haiku-poet skrev:

Stockholm Marathon
start på Lidingövägen
ut hårt och öka!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar