fredag 11 juni 2010

Alltid kul med nya prylar

Jag fick min nya digitalbox från Telia igår, VIP 1003. Och kastade mig över installationen direkt.

Telia gör någon uppgradering så den gamla skulle inte fungera framåt sommarn, den nya fick jag utan kostnad. Och allt fungerade som dom lovat.

Id-koden och kontrollkoden 10+10 siffror finns på "Mina sidor", sen var det bara att följa den enkla beskrivningen och inspelning till vår DVD fungerade också. Nog trodde jag att det skulle bli strul nånstans men nix.

Och den nya boxen fungerar väldigt mycket bättre än den gamla. Snabbare och med mycket bättre ljud och bild med HDMI-kabeln. Det här var ett riktigt lyft för Stentorpet.

Jag var rätt intresserad att välja deras inspelningsbara box som dom hade ett väldigt bra pris på nu i stället för att välja gratisboxen,  men det får bli en annan gång. Det går så fort så rätt var det är finns det kanske en ny att välja med ännu fler funktioner.

Spotify på TV:n ser bra ut men då måste jag väl ha ett surroundsystem för ljudet och det kanske är lite överdrivet här i vår lilla stuga. Och så måste vi ha ett premiumkonto ser jag. 99 kr/månad. Nåt att tänka på.

Så hittade jag också Telias Forum på Telia-sidan, den hade jag missat tidigare, den var kul att kolla. Användardiskussioner och sånt. Jag kanske ska skriva ett inlägg om hur bra det här bytet gick?
        

1 kommentar:

  1. Hej!

    Det är verkligen roligt att läsa att du är nöjd med din nya Digitaltv-box. Om du inte har noterat det har även "TV-guiden" uppdaterats. Det är nu lite lättare att få information om kommande program på de kanaler som ingår i ditt kanalpaket.

    Trevlig helg!

    Med vänlig hälsning

    Anton Agermark, Telia Kundservice

    SvaraRadera