måndag 10 maj 2010

Utan Personligt Ansvar

Det satt en liten rolig lapp på ena torktumlarn i tvättstugan i dag.

"Tumlarn snart sönder. Ej anmält. Och så ett datum ungefär en vecka tillbaka". Det var ju bra att varna för att det snart skulle hända nåt, men det hade väl varit bättre att skiva "Anmält till värden"  

Hur som helst fick jag lov att prova vad det var för fel, för jag tänkte förstås ringa till Jane hos värden. Så jag tog några av Margaretas kläder som inte jag var så rädd om och testade, och tumlarn funkade rätt bra tyckte jag, Kanske bullrade lite.

Då dök Tommy upp med verktygslådan. Under veckan var det väl ändå någon som ringt och anmält felet, det hade ju denne någon också kunnat skrivit på lappen. Men nu drog Tommy till en skruv i plåten som lossat lite lätt och felet var löst.

Men sens moralen av den här dramatiken kan vara att alla som delar på nåt, tvättstugan t.ex., har ett ansvar att göra något och även tala om för andra, inte bara lämna problemet. Och hade inte Tommy kommit hade jag fixat tumlarn själv.            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar