onsdag 12 maj 2010

Nyhetstorka?

En av mina läsare frågade mig häromdan, men det är det fina med en sån här blogg, inget är för trivialt och obetydligt för att bli uppmärksammat i det här forumet.

Det jag gillar bäst själv är när jag råkat se nåt kul på stan eller hört nåt intelligent i bastun. Och annars duger ofta morron-TV:n eller tidningen. En lagom förvirrad tanke.

Tex en intressant artikel i dagens vlt om min gamle lärare i spanska som nu vågar besöka hemlandet Uruguay för första gången på 32 år. Som gammal gerillasoldat har det varit för farligt förut, men nu är han inbjuden dit. Intressant, det hade jag kunnat skriva lite om. Han berättade en hel del på kurskvällarna.

Hockey-VM med alla skrällar är lätt att få till nån vinkling på och i dagens Metro läser jag om 3D-TV och ett ev. burkaförbud i Frankrike - fina ämnen som får ligga på lager. På spinningpasset idag berättade Liisa om sin sons Afghanistantjänst, han är på väg ner dit. Det var en del intressant som kunde få plats här i bloggen.

Och dagens skämt i vlt med problemen inför Kr. Himmelfärd med anledning av askmoln och flygförbud hade jag nog kunnat gjort något av. Sen är det jämt mellan blocken inför valet, det går ju också att kommentera.

Så nä'rå, nån nyhetstorka känner vi inte till här på redaktionen.              
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar