måndag 31 maj 2010

Mina trådlösa högtalare fungerar fint

Jag tog med mina trådlösa högtalare till Stentorpet, Arkon för 599 kronor från Clas Ohlsson.

Dom fungerar jättefint ut till uteplatsen vid lilla stugan 10-15 meter från datorn, och man kan dra på riktigt hyfsat. Jag kan nog förpesta friden i hela kvarteret om jag skulle vilja. Kanske för några på andra sidan ån också. Högtalarna är bättre än jag trodde.

Men det är klart att jag inte retar upp grannarna i onödan. Och dom är så sällan här, men när jag ensam här som nu kan jag dra på rejält ha musiken eller radion på datorn på ute i trägårn utan att släpa runt radion. Och spellistorna i datorn rullar ju på timme efter timme. Spotify är suveränt. Nu lyssnar jag (och hela Stentorpet) på gammal härlig 60-talsmusik som vi lyssnade på på Radio Nord när det begav sig. Nog är musiken man växte upp med nummer ett! Och otroligt så mycket texter man kommer ihåg.

Höjdare för idag bl.a. "Does your chewing gum lose its flavor on the bedpost overnight" (vilken titel) "I.m gonna knock on your door" och "Who put the bomp in the bomp bomp" med många fler. Och "Putti Putti" förstås. Nr 1. Sån här musik kan dom inte skriva nu för tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar