söndag 9 maj 2010

Melody Gardot

Det är sällan jag blir riktigt begeistrad i nya artister, men Melody gillar jag skarpt.

Det finns ju så många duktiga unga artister nu, men spelar dom musik som inte säger mig nåt så lyssnar jag inte. Och OK då, jag är väl för gammal för Lady Gaga. Även om jag kan tycka att tom några av hennes låtar är rätt kul.

Melody Gardot däremot spelar musik som jag verkligen gillar. Och inte bara musiken. I kvällens TV-program var det så intressant att höra henne resonera om svåra frågor.

Hon är inte mer än 25 tror jag, men hon är verbal, intelligent och bildad, det kan man väl få uppskatta. Och hon har en så fin röst. Tom när hon pratar har hon en behaglig röst, henne hoppas jag få höra mycket mer av.

Hon är också lite underfundig på Twitter, riktigt kul att läsa hennes funderingar. Hon kommer till Norge och Finland i sommar, men jag lugnar mig tills hon kommer tillbaka till Sverige nästa gång. Då ska jag boka biljetter. Långt fram.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar