fredag 28 maj 2010

Kafferast

Ensam i Stentorpet hela veckan med jobblinjen som ledstjärna så är det viktigt att hålla på kafferasten också, det minns jag att jag skötte punktligt när jag lönearbetade. Kl tio och kl tre.

Och i stället för kafferumsdiskussionen får jag knappa lite på datorn för att avreagera mig. Det är som vanligt tomt i stugorna runt i kring här, ingen att prata med och prata med sig själv verkar lite skumt även om det nog skulle kunna bli rätt givande.

Sverige åkte ur Eurovisiontävlingen, det kanske man pratar om idag i kafferummen. Anna Bergendahl gjorde väl så gott hon kunde, men ärligt talat var det en lite tråkig låt. Men finalen blir lite ointressant på lördag.

Maud Olofsson i dagens morronsoffa är inte så mycket att prata om, kanske däremot dagens opinionsundersökning, men dom duggar ju så tätt så det också rätt ointressant.

Oljeläckan och BP är intressant och tragisk, och där är det kul att följa galghumorn på BPGlobalPR på Twitter. Kul, men man måste nog vara amerikan för att förstå alla skämt, framför allt en hel del namn som inte säger mig nåt.

Nakenchocker är ju alltid spännande, nu har tennisen och Franska Öppna  fått en sån, men frk Venus rumpa såg väl ut som dom brukar, inte så dramatiskt. Världen väntar på nästa steg.

Ja det är väl vad som hänt de senaste dagarna, jo en juvelkupp också, men troligen är det rätt lugnt i kafferummen idag, och det är ju bra. Det är jobblinjen som gäller  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar