tisdag 11 maj 2010

Jag har kollat "Äntligen hemma"

Det är annars typiskt ett sånt program jag aldrig ser. Men Margareta ser det jämt.

Inte för att jag har nåt emot Martin Timell eller dom andra, men dom är ju så himla duktiga allihopa och har så himla bra verktyg. Gör aldrig ett fel. Och så behöver dom aldrig bry sig om kostnader. Pricksis tvärtemot mig. Nej jag lär mig ingenting av dom. På tisdagskvällen tittar jag inte på TV4. Så tycker jag nog dom fjantar sig lite väl mycket.

Men idag hade dom ett intressant projekt som jag ska följa några veckor. En bastu i en friggebod. Arkitektritad i modern design med svindyra limträbalkar - vad kostar såna, 500 kr metern? Antagligen mer. Och jättestora fönsterpartier, för jättetjocka plånböcker. Och än har dom inte kommit till inredningen... För vilka gör dom såna här program?

Men jag lurar lite på en bastu kombinerad med vår snickarbod och förråd, vi har 8-9 kvadratmeter kvar att bygga på, så något litet tips kanske TV4 kan bjuda på. Vi ska absolut inte ha någon modern design med limträbalkar och panoramafönster, vi ska ha en enkel sak där jag kan utnyttja några gamla fönster som blivit över och kanske även den gamla balkongdörren kan komma till användning.

TV4-bygget måste väl dra iväg uppåt 200.000, antagligen mer, jag tänkte hålla mig runt 20.000. Så sorry  Martin, det är inte mycket du kan lära mig.                  

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar