tisdag 27 april 2010

Nu blir det höghastighetståg

Kanon! Det här hör till framtiden så det är dags att börja. Även om det kostar.

Jag har läst lite nu på morronen i tidningar och bloggar och det är förstås både ris och ros på förslaget från oppositionen. En ovetenskaplig bedömning säger mest ros och alliansen är förstås negativ. M är ju mest negativt, så alliansen kommer väl inte att föreslå så mycket järnvägssatsningar antar jag, men jag tror folk vill ha att snabba, tillförlitliga tåg. Kanske alliansen kontrar? Det är ju valår.

Det är enklare att ta tåget än flyget. Jag har åkt snabbtåg mellan Berlin och München och det var behagligt, mindre stressigt än på flygplatsen.

Tågen hade ju problem i vintras med snön och kylan, det måste dom fixa, så va fint att det satsas på järnvägen. Och flyget har ju sina problem med askmoln och dålig lönsamhet. På kortare avstånd håller jag på järnvägen.          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar