måndag 12 april 2010

Lappar i tvättstugan

Jag måste erkänna en pinsamhet. Jag har gjort det. Nästan.

Det var ingen lapp med nåt spydigt som jag har förstått är rätt vanligt, SVD har haft ett reportage och det finns en kul hemsida, och David Batra har skrivit en kul bok om den här dramatiken, men såna lappar har jag aldrig sett  i vår tvättstuga och det har inte behövts heller. Men idag satte jag upp några diskreta Dymo-lappar som information alltså. Som en vänlig klapp på axeln till dom som inte vet. Jag hoppas att mina grannar tar det så.

Lite dåligt samvete kanske jag har, det här är ju inte min sak. Men ganska många har inte sett att luddfiltret kan öppnas och göras rent inuti också. Det såg inte jag heller i början när vi fick nya tumlare. Och några använder pulver där det måste vara flytande sköljmedel. Det blir stopp! Jag fick rensa rejält i dag.  

Det sitter förstås anslag uppe hur vi ska göra, men idag tyckte jag det var enklast att göra några Dymo-lappar.

Kanske grannarna blir sura och river bort dom. Då får det väl vara så, jag skulle nog bli lite sur själv.

Men jag hoppas dom tror att det är Jane hos värden som skrivit dom. Då kommer dom nog att lyda och bli skötsamma. Och jag ska aldrig mer sätta upp några fler Dymo-lappar. Tror jag.
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar