onsdag 28 april 2010

Kurs i Web 2.0

Jag tänker hålla en höstkurs hos Aktiva Seniorer men inte visste jag att jag låg så rätt i tiden. Jag hade inte hört uttrycket tidigare men nu vet jag att jag ska ha en kurs i Web 2.0 . Uttrycket är inte helt nytt, från 2004 läser jag, men det var nytt för mig. Och jag har hård konkurrens.

Uppsala Universitet har en sommarkurs i mitt ämne, Folkuniversitet har en rätt dyr kvällskurs på 8*3 lektionstimmar och det är klart att Aktiva Seniorer ska ha en också. Men jag fick bara 3*3 lektionstimmar, så jag får väl sovra rätt rejält. Men vi panschisar är ju lättlärda så det ska väl gå bra, bara vi kommer på om vi ska trycka på vänster eller höger mustangent. Jag vet - jag får inte ta för allvarligt på den här kursen.

Universitetskursen hade varit kul att gå på, men där är jag för sent ute så jag får klara mig på mina begränsade självlärda kunskaper. Och jag har ju sommarn på mig att lära mig allt om Web 2.0.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar