torsdag 1 april 2010

Aprilskämt


Det är en gammal tradition har jag fått lära mig idag. På 1500-talet kunde man bli Poisson d'Avril i Frankrike och i Sverige finns det exempel från 1600-talet.

aprilskämtsidan samlas dom bästa för i år, men några riktiga höjdare kan jag inte hitta. Kanske Googles nya translate-funktion för att få fram djurläten. Och RIT-avdraget som komplement till RUT och ROT.

Och skämtet i vår lokaltidning var lite för lätt att genomskåda, så det för inte godkänt. Det roliga är om man får vara lite osäker.
Ett inslag idag som några tror är skämt är nog en riktig nyhet, förslaget om en skatt på socker. Det tror jag jag dessutom stödjer, jag köpte lösgodis igår som var lite väl billigt. 39.90 per kilo betalade jag, men det borde nog kosta minst dubbelt. Men så klart, till påsk kan det ju få vara billigt så barnen får frossa lite, men annars kan det gott få öka rejält i pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar