onsdag 17 mars 2010

Stayfriends är rätt kul


Jag la upp mig på stayfriends.se häromdan. Det är rätt kul om man hittar nåt namn man känner igen.

Det är väl visserligen bara vi som sitter för mycket vid datorn som är med på sådana här forum, men ändå. I min avgångsskola, Högre Allmänna Läroverket i Västerås, var vi nog uppåt 200 i min årsklass och bara 20 st är med i stayfriends, och i min årsklass i folkskolan, Jakobsbergsskolan, är vi 8 stycken som är med med mig.
Från folkskolan känner jag ingen, dom andra sju gick väl i andra klasser, och av dom 20 från gymnasiet har jag hittat två klasskamrater och två andra som jag kände och umgicks lite med. Sen är det en som jag glömt men som noterat att han känner mig, det ska jag forska lite i. Lite småroligt är det i alla fall.
Och så har jag fått lite mail-o-bloggkontakt med några gamla lekkamrater från barnaåren, det är också kul.
Och idag på insändarsidorna har Bob i min trappuppgång från barnaåren fått in ett bidrag, då vet jag att han också lever. Han hade gjort en kristallklar analys om jobbavdraget, dvs pensionärsskatten. Jag hade inte kunnat formulera mig bättre själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar