måndag 1 mars 2010

Oj va' skönt

En gång är ingen gång, två gånger är en tradition.

Nu har jag en ny tradition, mitt 5-milslopp i kallaste vintern. För nu har jag klarat av det för andra gången, en tradition. Den internationella tävlingen Yours Truly.

Och traditionsenligt var det busväder, regn och snö om vart annat. Den som inte begriper undrar förstås varför man gör't, men det är ingen idé att försöka förklara.

Jag hade räknat med en timme bättre tid än förra året då vädret var så tufft, men så blev det ännu värre i år så tiden blev en timme sämre i stället, över 9 timmar.

Det här var med råge den jobbigaste tävling jag varit med om, och fast jag hörde till dom allra sista i resultatlistan är jag så otroligt nöjd och mallig, jag var med råge också den äldste i tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar