torsdag 11 mars 2010

Jens Assur och Hunger


Det var en intressant artikel i SVD idag om Jens Assurs senaste projekt. Och han var i morrgonsoffan också och pratade.

Han har gjort ett fotoprojekt som han kallar Hunger - tvetydigt, inte bara hunger för mat i magen utan också den där hungern vi som har allt ändå har efter ett ha ännu mer. En större bil, ett större hus, en TV till. Ja TV förresten, jag läste precis om 3D-TV och tänkte förstås att det måste jag skaffa mig när det blir dags, det verkar häftigt. Mycket vill ha mer. Dumt.

Fem böcker kommer han att ge ut och den 28 maj börjar en utställning på Kulturhuset. Ekonomi och miljö. Den ska jag kolla in när jag är i Stockholm.

Jag har hört honom förr, och han är så drivande och engagerande att lyssna till. Han verkar tro på det han gör och veta vad han säger. En ung fotograf med samhällsengagemang. Och nu river han om och jag hoppas det finns utrymme för den här debatten trots att det bara är 100 dagar till det allt överskuggande bröllopet.

1 kommentar:

  1. Du kanske stöter på honom någon gång när du hämtar N&C på dagis - han har bonusbarn där...

    SvaraRadera