måndag 8 mars 2010

Florida på sportlov

Vilka möjligheter folk har nu för tiden. Andra åker till Thailand. Eller Maldiverna. Själv tog jag väl på sin höjd skidorna till backen bort i skogen eller kanske plogade upp skridskobanan på Trollkärret.

Och när ungdomarna blir 16-17 blir det skidor i Alperna eller Rocky Mountains med rätt så mycket röj kan tänkas...

Ja, inte tycker jag det är helt fel med långresor, det är klart att folk ska resa om man bara betalar sina utsläppsrätter. Och om det bara inte blir för stressigt för barnen. Det var dagens bastusnack.

Bastusnacket är som en vidareutbildning för mig, och Iraniern (40-årsåldern) berättade mycket intressant från sin uppväxt på det här temat. Tage var några år äldre än jag, men hade jobbat mycket med ungdomar och sport och hade massor av intressanta åsikter.

Jag är oftast den i bastun som inte tillför så mycket, men i stället ställer lite dumma frågor, och då tar diskussionen ofta fart igen. Och kommer in på nya spår.

Och en bra sak med en bastudiskussion är att ingen kan göra sig så märkvärdig, vi ser rätt lika ut när vi sitter där och svettas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar