söndag 14 februari 2010

Vinterpromenad

Vi tog en fin promenad idag. En rekognosering inför Yours Truly-loppet 28 februari.

Det är så dåligt med skidspår i år, jag förstår inte varför, och det är lite för jobbigt för mig att spåra, jag hoppas det blir ett skidspår till lovet i vecka 9 i alla fall.

Så idag promenerade vi "Sjöborundan" genom skogen och förbi sjöarna - vilket väder. Ett gäng med rådjur, 6 stycken, skuttade på gärdet. Det var nog första gången jag sett en så stor flock samtidigt hos oss och vi såg också många spår efter andra djur, men inga andra människor. Att folk inte är ute och motionerar mer!

Och det bästa var att rekognoseringen inför Yours Truly gick så bra. Förra året var min bana inte plogad så jag fick pulsa i djup snö nästan halva loppet, men i år såg det så fint ut. jag behöver inte leta upp en ny bana. Det kommer att bli mycket lättare i år.

Och tänk om vädret kunde bli så fint som idag, förra året var det gråmulet och snö. Jag hoppas det och tänker positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar