måndag 8 februari 2010

Plagiat eller bara tillfälligheter?


Det var kul, lokaltidningen Vlt, verkar ha följt mina inlägg om Festijazz i lördags och söndags.

Min bild på Sofia Norling och The Quiet Nights orchestra var nästan exakt den som Vlt hade med i deras reportage även dom fick bättre skärpa på sin bild än min mobilbild från mobilbloggen.

Och vinklingen i artikeln, texten, var också den väldigt snarlik min stringenta analys. Dom är duktiga på Vlt. Så då har jag alltså ett visst inflytande på kulturlivet i Västerås. Eller det var väl snarast tillfälligheter förstås.

Vlt:s stadsdelsbloggar kommer snart igång, men min stadsdel är inte med från början så jag får stå på tillväxt innan jag får ta plats och ha något inflytande där, men vi i Forumgruppen har i alla fall haft ett litet inflytande på utformningen. Bl.a. fick vi gehör för namnet Bloggerian som vi tyckte lät trevligare än bara Blogg. Och några detaljer är kvar att lösa, så lite inflytande är kvar innan Vlt:s Bloggerian är sjösatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar