tisdag 16 februari 2010

På kundmöte

Jag var på kundmöte hos försäkringsbolaget i går. Vi var runt 200 kunder.

Jag var lite tveksam att gå dit först. Jag vet ju hur dom bara brukar vilja sälja mer produkter, men det här var helt OK, riktigt bra. Några 20-minutersföredrag med en himla massa fondinformation som jag inte var tillräckligt begåvad att förstå allt av, men pratar folk lite lättsamt får man försöka fatta det lilla man kan i alla fall. Och det var absolut inte tråkigt.

Och så fick vi mat i pausen. Som pensionär är man inte bortskämd med bjudmat, det var förr det. Nu är det ibland en ostfralla och en kopp kaffe som man får betala själv, men nu var det lax, räkor och lite paj, det var fint. Men det är klart, som kund i bolaget har man väl betalt den där laxen många gånger om med sina avgifter.

Oops - det sista var bara negativt tänkande - dumt att gnälla, maten smakade bra.

Och om man nu prompt måste gnälla så var det möjligen på att mötet var just när Charlotte Kalla tog sitt OS-guld, men det var det desto roligare att se när jag kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar