måndag 15 februari 2010

OS är igång och jag är lite orolig

Visst är det kul, jag gillar nästan all sport, men den här gången är jag inte så engagerad. Jag är orolig att jag börjar bli gammal?

Invigningen struntade jag i, men skidskyttet har jag kollat med ett halvt öga och i kväll blir det visst skidor för både damer och herrar, det ska jag titta på, med dom här nya grenarna som puckelpist, shorttrack, halfpipe mm vad är det för konstiga grenar?

Lite orättvist förstås, dom som är duktiga där har väl tränat väl så mycket som dom i 'mina' grenar, och det måste väl komma nyheter, men jag håller mig till det jag är van med.

Och när hockeyn kommer igång med nattmatcher kommer jag nog att ställa klockan om det nu går bra för Sverige, annars får det vara.

Demonstrationerna mot OS var lite intressanta, jag trodde inte det fanns så mycket orättvisor i Canada. En del demonstranter verkade bara vara maskerade proffsbråkstakar, men det är nog mycket orättvisor och skillnader där också på dom som har och dom som blir utan, så att dom protesterar mot miljardrullningar kan man förstå.

1 kommentar:

  1. Hej Örjan!
    En av dina elever hälsar på dig. Jag har just skickat E-post så som du lärde oss.
    Det har varit en bra kurs.
    Personligen tycker jag det är för mycket sport just nu. Tittade på Calla, supertjej.
    Inte ett knyst om att vara för gammal.Du verkar vara pigg, i alla fall när du är kursledare.
    En man är så gammal som han känner sig och en kvinns så gammal som hon ser ut. I morse när jag tittade mig i spegeln trodde jag att jag skulle fylla 100, men jag känner mig som njaa - lite yngre.
    Vi sés i morgon, kursen kunde vara några gånger till.
    Ha det så bra hälsar Inger

    SvaraRadera