söndag 7 februari 2010

Nu hoppas vi på storkovan!


Jag har varit otroligt irriterad på Postkodlotteriet. Adresserad reklam i stort sett varje vecka. Går oöppnat till pappersinsamlingen. Går det att få stopp på det?

Men så hörde vi om en bekant som hade tur att få en storvinst i det lotteriet så det kanske inte är så dumt ändå, kan hon så kan väl vi. Så för att få slut på all reklam har Margareta tecknat sig för en andel eller vad det heter. ett lottnummer. Så nu får vi se hur det här fungerar. TV4 står ju bakom det så det är väl nåt program man måste följa.

Inte för att jag tror risken för högvinst är så stor, det är nog bara lotterichefen som är garanterad högvinst, hans lön låg på 5-6 miljoner såg jag. Men jag ser också att om vi hade bott kvar i villan hade vi haft en storvinst, det postnumret har vunnit. Men villan lämnade vi för 15 år sen så det gråter vi inte över. Vårt aktuella postnummer står på tur nu.

Men inte slipper vi reklamen för det, nu är det jag som får den där förbenade reklamen. Som oöppnat går till pappersinsamlingen. Jag ska inte ha någon postkodslott.

Jag prenumererar redan på Kombilotteriet sen en himla massa år. Vilken dumhet. Tänk om man sparat pengarna i stället, det hade varit bättre ekonomi. Eller kommer miljonvinsten nästa vecka? Och hos Kombilotteriet vinner jag i alla fall handdukar ibland.

2 kommentarer:

  1. Det var väl dum tajming... Vi är ålagda att sälja prenumerationer av nya Sverigelotteriet för fotbollsklubben. Inte så värst poppis bland fotbollsföräldrarna men det är klart att det kostar pengar att driva en stor klubb. Så ni kanske får tänka om och byta till en Sverigelott istället så småningom :-) Så stödjer ni Sollentuna United på köpet!

    SvaraRadera
  2. Jag ska ta erbjudandet under seriöst övervägande

    SvaraRadera